reklama
reklama

Powiat bialski: Uwaga na oszustów. Dwie osoby straciły spore pieniądze

Opublikowano:
Autor:

Powiat bialski: Uwaga na oszustów. Dwie osoby straciły spore pieniądze - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Informacje międzyrzeckie Wczoraj do międzyrzeckiego komisariatu zgłosiły się dwie mieszkanki miasta, które padły ofiarą oszustów
reklama

Do komisariatu w Międzyrzecu Podlaskim zgłosiła się 43-letnia mieszkanka miasta, któa została oszukana. Pokrzywdzona powiedziała, że posiada konto na platformie Netflix, wiec gdy otrzymała maila z informacją o konieczności zaktualizowania informacji o płatności nie zdziwiła się tym faktem. Wiadomość zawierała link przekierowujący na stronę łudząco podobną do oryginalnej, gdzie konieczne było podanie danych karty płatniczej wraz z kodem CVV. Po tym kobieta otrzymała wiadomość o dodaniu jej karty do systemu płatności internetowej. Nie otrzymała jednak żadnego sms-a z koniecznością autoryzowania transakcji. Dopiero następnego dnia zorientowała się, że na jej koncie powiązanym z kartą pojawiło się szereg zagranicznych transakcji na łączną kwotę niemal 23 tysięcy złotych. Wówczas zablokowała kartę informując o oszustwie policjantów.

Policjanci międzyrzeckiego komisariatu przyjęli wczoraj również zgłoszenie dotyczące oszustwa na szkodę 50-letniej mieszkanki miasta. Dzień wcześniej skontaktował się z nią nieznajomy mężczyzna, podający się za specjalistę działu technicznego w banku. Twierdził, że oszust wyłudził zarówno na osobistym jak też firmowym koncie kobiety pieniądze, a on pomoże jej przejść przez procedurę anulowania tych transakcji. Po tym polecił jej zainstalować programy, które miały w tym pomóc. Był to między innymi program do zdalnej obsługi jej telefonu. Kobieta zalogowała się na swoje konto bankowe i sprawdziła czy transakcje wykonane przez oszustów są na nim widoczne. Zauważyła na obydwu kontach transakcje zarówno wychodzące i przychodzące, których nie wykonywała oraz naliczone za nie prowizje. W drugiej z zainstalowanych aplikacji pokrzywdzona miała wklejać i przesyłać fałszywemu konsultantowi widoczne na jej koncie "podejrzane" transakcje, które jak sądziła miały być anulowane.

Dopiero po zakończeniu rozmowy pokrzywdzona skontaktowała się z infolinią banku, gdzie dowiedziała się że padła ofiarą oszustów. Wówczas zgłosiła sprawę na policję. Jak ustalili funkcjonariusze konto 50-latki posłużyło do transferu niemal 30 tysięcy złotych. Ustalamy jakie finalnie straty poniosła zgłaszająca - informuje kom. Barbara Salczyńska-Pyrchla z bialskiej policji

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama