Kasa ma działać siedem dni w tygodniu. W dokumentacji przetargowej określono konkretne godziny funkcjonowania:
- od poniedziałku do piątku: 7:00–18:40,
- w soboty i niedziele: 11:00–18:40
Zakres usług obejmuje sprzedaż biletów krajowych i międzynarodowych oraz udzielanie informacji pasażerom.
Miasto deklaruje wsparcie przyszłego operatora – m.in. możliwość partycypacji w części kosztów związanych z dzierżawą lokalu lub w innym, uzgodnionym sposobie. To ma ułatwić przedsiębiorcom podjęcie się prowadzenia punktu i zapewnić mieszkańcom dostęp do stacjonarnej kasy.
Aby stanąć do przetargu, przedsiębiorca musi spełnić kilka wymogów, m.in. posiadać środki finansowe na poziomie co najmniej 50 tys. zł, udokumentowane doświadczenie w sprzedaży usług transportowych lub pokrewnych oraz zatrudniać przeszkoloną osobę z uprawnieniami kasjera agencyjnego i znajomością obsługi terminala rPOS. Dokumentacja wymaga również potwierdzenia prawa do korzystania z lokalu kasowego na dworcu.
Oferty można składać do 30 listopada 2025 r. do godz. 12:00 za pośrednictwem platformy zakupowej PKP Intercity (LINK).
Samorząd liczy, że dzięki temu mieszkańcy oraz podróżni odzyskają wygodne miejsce zakupu biletów.
"Wiem, że prowadzenie takiego punktu w dzisiejszych czasach nie jest łatwym ani opłacalnym zadaniem, dlatego tym bardziej trzymam kciuki, aby znalazł się przedsiębiorca gotowy podjąć tę odpowiedzialność. Kasa biletowa na dworcu to coś realnie potrzebnego dla tych, którzy nie korzystają z internetu, mają trudności z aplikacjami, albo po prostu wolą tradycyjny sposób zakupu" – napisał działacz społeczny Leszek Karpiuk na platformię Facebook.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.