Reklama

Reklama

Międzyrzec Podlaski: Rozmowa telefoniczna kosztowała ją 6,5 tys. zł

Opublikowano: wt, 16 lis 2021 10:33
Autor:

Międzyrzec Podlaski: Rozmowa telefoniczna kosztowała ją 6,5 tys. zł - Zdjęcie główne

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Informacje międzyrzeckie Ponad 6.5 tysiąca złotych straciła 33-latka, która uwierzyła telefonicznemu rozmówcy. Sprawca przekonał ją, by zainstalowała aplikację do zdalnej obsługi komputera. Niestety pozwoliło to oszustowi wziąć kredyt na jej dane oraz przelać znajdującą się na koncie gotówkę.

Reklama

Wczoraj do komisariatu w Miedzyrzecu Podlaskim zgłosiła się 33-letnia mieszkanka tej gminy. Z jej relacji wynikało, że została oszukana. Tego dnia na telefon pokrzywdzonej zadzwonił mężczyzna, który twierdził, że jest pracownikiem biura Departamentu Danych Osobowych. Nieznajomy zapytał czy tego dnia zgłaszająca wykonywała przelew. Gdy zaprzeczyła oświadczył, że w takim wypadku ktoś włamał się na jej konto. Dodał, że istnieje szansa zablokowania wykonanego przelewu, lecz niezbędna do tego miała być instalacja aplikacji do zdalnej obsługi komputera.

 

PRZECZYTAJ TAKŻE ARTYKUŁ Sytuacja na granicy z Białorusią

 

Niestety pokrzywdzona uwierzyła telefonicznemu rozmówcy. Postępowała więc zgodnie z jego wskazówkami. W efekcie oszust oświadczył, że reklamacja została uznana, jednak kobieta przez kilka następnych godzin nie może logować się na swoje konto bankowe. Kiedy zgłaszająca nabrała podejrzeń co do tożsamości rozmówcy skontaktowała się z infolinią swojego banku. Tam dowiedziała się, ze została oszukana. Sprawca zaciągnął na nią kredyt, który przelał razem z posiadaną przez nią gotówką na inny rachunek. W efekcie kobieta straciła ponad 6,5 tysiąca złotych. Wówczas sprawę zglosiła międzyrzeckim funkcjonariuszom. Policjanci ustalaja wszystkie okoliczności sprawy.

- Apelujemy też o rozwagę podczas wykonywania operacji finansowych. Transakcje wykonujmy osobiście, nie przekazując haseł czy loginów do swoich kont. Jeżeli osoba podająca się za pracownika banku czy przedstawiciela firmy finansowej prosi o zainstalowanie programu służącego do zdalnej obsługi komputera czy wpisania danych konta należy się rozłączyć. Tylko zachowując czujność możemy uchronić się przed utratą swoich oszczędności - mówi komisarz Barbara Salczyńska-Pyrchla z bialskiej policji.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (1)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • 21 dni temu | ocena +1 / -1

    oszust

    ale tępa dzida