Tegoroczna, 3. edycja kampanii podkreśla realne korzyści płynące z obniżania temperatury w pomieszczeniach. Zmniejszenie jej zaledwie o 2°C może przynieść wymierne korzyści dla klimatu, redukując emisję CO2 nawet do około 10%. Jednocześnie utrzymanie niższej temperatury w pomieszczeniach, co nie pogarsza komfortu użytkownika, ma pozytywny wpływ na zdrowie – poprawia samopoczucie, zwiększa komfort snu oraz redukuje ryzyko wystąpienia chorób układu oddechowego. To szczególnie ważne w okresie jesienno-zimowym.
Autorzy kampanii zwracają uwagę, że przegrzewanie pomieszczeń powoduje marnowanie energii, co szkodzi środowisku, klimatowi, a tym samym - naszej planecie. Każdy może podjąć działania, pozwalające zachować komfort cieplny i lepsze zdrowie, jednocześnie zmniejszając zużycie energii i koszty.
– W miastach, w których nasza Grupa dostarcza ciepło i energię, pragniemy dzielić się naszymi doświadczeniami oraz wiedzą praktyczną, aby wspierać mieszkańców w kształtowaniu pozytywnych nawyków. Kampania „Stopień mniej znaczy więcej” ma na celu ukazanie, że nawet drobne, codzienne działania mogą znacząco wpłynąć na nasze zdrowie oraz stan środowiska. Cieszymy się z aktywnego wsparcia ze strony lokalnych władz w tej inicjatywie. Jestem przekonany, że razem możemy znacznie zwiększyć efektywność naszych działań i przynieść lokalnym społecznościom wiele korzyści – mówi Janusz Lewicki, prezes zarządu Veolii Wschód z Grupy Veolia term.
Do tegorocznej edycji kampanii dołączyły 22 miasta i miejscowości, w których Grupa Veolia jest obecna i oferuje swoje usługi systemowe. Obok Międzyrzeca Podlaskiego akcję patronatem objęły: Katowice, Sosnowiec, Poręba, Trzebinia, Lidzbark Warmiński, Gniew, Dobre Miasto, Orneta, Trzemeszno, Czerwonak, Września, Roszków, Jarocin, Witaszyce, Cielcza, Kraśnik, Świdnik, Zamość, Leżajsk, Szczytno i Poznań.
– Nasze codzienne wybory mają znaczący wpływ na otoczenie, w którym funkcjonujemy. Dotyczy to między innymi naszego zdrowia oraz klimatu. Dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni, że mogliśmy objąć patronatem kampanię Veolii „Stopień mniej znaczy więcej”. Inicjatywa ta ma na celu promowanie zmian postaw i w konsekwencji w sposobie ogrzewania pomieszczeń, co bezpośrednio wpływa na zdrowie mieszkańców oraz stan środowiska. Dzięki takim cennym inicjatywom wspólnie dążymy do czystszego i zdrowszego powietrza dla wszystkich. – mówi Paweł Łysańczuk, Burmistrz Międzyrzeca Podlaskiego.
Materiały informacyjne dla mieszkańców zostaną rozpowszechnione za pośrednictwem prasy oraz mediów społecznościowych. Strona internetowa www.stopienmniej.pl, tak jak w poprzednich edycjach, stanowi źródło wielu cennych wskazówek przygotowanych przez ekspertów z dziedziny zdrowia i ochrony środowiska.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.