Projekt realizowany jest wspólnie z grecką organizacją przyjmującą Golden Sun Mobility Center z siedzibą w Platamonas w Grecji, która zapewnila uczniom ZSE miejsca praktyk oraz współorganizację programu kulturowego. Z Partnerem GSMC szkoła współpracowała już z powodzeniem w trzech poprzednich projektach mobilności zawodowej programu Erasmus + i POWERVET. Projekt trwał 12 miesięcy, od 01.09.2020 r. do 31.08.2021 r. Całkowity budżet projektu to 97, 509 tys euro. Uczestnictwo w projekcie skierowane było do łącznie 55 uczniów z klas II i III z ZSE w Międzyrzecu Podlaskim, kształcących się w profilach technik informatyk oraz technik organizacji reklamy. Po rekrutacji uczniowie uczestniczyli w szeregu zajęć przygotowawczych, m.in. z zakresu języka angielskiego, przygotowania kulturowego oraz pedagogicznego, które prowadzone były przez nauczycieli z ZSE, a także z zewnętrznym lektorem nauczyli się podstawowych zwrotów i słów greckich.
Mobilności zawodowe uczniów do Grecji odbyły się w dwóch turach:
· 23.05.2021 – 05.06.2021 r. dla 28 uczniów i 2 nauczycieli
· 06.06.2021 – 19.06.2021 r. dla 27 uczniów i 2 nauczycieli
W pierwszej turze praktyki odbyło 15 uczniów z profilu technik organizacji reklamy oraz 13 uczniów z profilu technik informatyk. Podczas drugiej mobilności, praktyki odbyło 27 uczniów z profilu technik informatyk.
Głównymi celami projektu było:
- Nabycie kwalifikacji i umiejętności zawodowych uczniów kształcących się w profilach technik informatyk oraz technik organizacji reklamy.
- Podwyższenie kompetencji językowych w zakresie języka angielskiego branżowego.
- Rozwinięcie wśród uczestników umiejętności społecznych, osobistych i kulturowych.
- Wdrażanie uczestników do mobilności i swobodnego poruszania się po rynku pracy oraz wspieranie uczestników kształcenia i doskonalenia zawodowego w zdobywaniu i wykorzystywaniu wiedzy, umiejętności i kwalifikacji; przygotowanie młodzieży do wejścia na współczesny rynek pracy.
Po zakończeniu praktyk uczniowie z reklamy potrafią:
- rozróżnić produkty od usług reklamowych
- wykorzystywać środki i narzędzia promocji,
- odróżnić cele przekazu reklamowego, - stworzyć prostą kampanię reklamową dla wybranego obiektu turystycznego,
- obsługiwać oprogramowanie graficzne do projektowania materiałów reklamowych,
- zaprojektować materiały reklamowe, ulotka, wizytówka, baner,
- określać mechanizmy wpływające na tworzenie reklamy
Uczniowie z profilu technik informatyk zdobyli zkoleikompetencje z zakresu:
- konfigurowania sprzętu komputerowego i oprogramowania,
- obsługiwania oprogramowania używanego w firmie,
- wiedzą o organizacji i wyposażeniu przedsiębiorstwa na potrzeby przetwarzania informacji,
- potrafią stosować technologie przetwarzania informatycznego,
- zapoznali się z projektowaniem i programowaniem
WIĘCEJ INFORMACJI Z MIĘDZYRZECA ZNAJDZIESZ TUTAJ
Uczestnicy projektu w czasie wolnym od praktyk realizowali program kulturowy, czyli zwiedzanie atrakcji turystycznych regionu. W tym:
- rejs na wyspę Skiathos wraz ze zwiedzaniem wyspy i plażowaniem
- Meteory – prawosławne klasztory na wzniesieniach skalnych wpisane na światową listę dziedzictwa UNESCO
Dodatkowo popołudniami po zajęciach zwiedzano najbliższe atrakcje, takie jak Zamek Krzyżowców w Platamonas, Wąwóz rzeki Enipea w Litochoro oraz wioskę u podnóży Masywu Olimpu zwaną Palios Panteleimonas. Po zakończeniu praktyk każdy z uczniów otrzymał formalne potwierdzenie uczestnictwa w mobilności, Certyfikat w wersji angielskiej wręczony przez Koordynatora z organizacji przyjmującej podczas podsumowania mobilności w Grecji.
Projekt realizowany jest z funduszy Unii Europejskiej Programu Erasmus+, sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe, Akcja 1, Mobilność edukacyjna. Konkurs 2020
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.